Laporan dari Kuala Lumpur

Perdana Menteri Malaysia jenguk Mahathir di IJN

Perdana Menteri Malaysia jenguk Mahathir di IJN

Perdana Menteri Malaysia, Ismail Sabri Yaakob, menjenguk mantan Perdana Menteri Mahathir Mohammad yang sedang menjalani perawatan jantung di Institut Jantung Negara (IJN) Jalan Tun Razak Kuala Lumpur, Sabtu. ANTARA/HO-PMO Malaysia/am.

Kuala Lumpur (ANTARA) - Perdana Menteri Malaysia Ismail Sabri Yaakob menjenguk mantan Perdana Menteri Mahathir Mohammad (96 tahun), yang sedang menjalani perawatan jantung di Institut Jantung Negara (IJN) Jalan Tun Razak, Kuala Lumpur, Sabtu.

Wakil Presiden UMNO tersebut mengungkapkan kunjungannya itu melalui cuitan di akun Twitter dan status Facebook.

"Baru saja tiba di Institut Jantung Negara untuk menjenguk mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad @chedetofficial yang dimasukkan ke IJN," katanya.

Ismail mengatakan dirinya bertemu dengan istri Mahathir, Dr Siti Hasmah Mohamad Ali, di IJN.

Dia berharap keluarga  Mahathir Mohamad terus bersabar. 

Sementara itu, putri Mahathir, Marina Mahathir, dalam pernyataannya mengatakan sejak dua hari yang lalu ayahnya dirawat di Institut Jantung Negara (IJN) untuk menjalani operasi elektif lanjutan. Operasi tersebut sebelumnya berhasil dilaksanakan pada 8 Januari 2022.

"Keadaan beliau kini stabil dan memberi respons yang baik kepada perawatan tersebut. Tun Dr. Siti Hasmah Mohd Ali serta keluarga memohon agar rakyat mendoakan supaya beliau segera sembuh sepenuhnya," katanya.

Baca juga: Mahathir masuk ke CCU Institut Jantung Negara

Baca juga: Mahathir kembali masuk ke rumah sakit


 

Mahathir ajak Indonesia lawan kampanye negatif kelapa sawit

Pewarta: Agus Setiawan
Editor: Tia Mutiasari
COPYRIGHT © ANTARA 2022

Komentar menjadi tanggung jawab anda sesuai UU ITE

Komentar