Kali terakhir beliau menjalani ujian jenis RT-PCR dan mendapat keputusan negatif COVID-19 ialah pada Jumat, 18 Februari lalu
Kuala Lumpur (ANTARA) - Menteri Senior Pertahanan Malaysia Hishammuddin Hussein terkena COVID-19 dan kini sedang menjalani isolasi mengikuti ketetapan yang dibuat oleh Kementerian Kesehatan Malaysia (KKM).

Kantor Menteri Senior Pertahanan Malaysia dalam pernyataan kepada media di Kuala Lumpur, Selasa, menyatakan Hishammuddin yang sudah menerima dosis booster menjalani tes COVID-19 jenis RT-PCR secara berkala selain melakukan ujian tes secara mandiri dengan RTK Antigen.


Baca juga: ICU rumah sakit tiga negara bagian di Malaysia terisi 50 persen lebih

"Kali terakhir beliau menjalani ujian jenis RT-PCR dan mendapat keputusan negatif COVID-19 ialah pada Jumat, 18 Februari lalu," katanya.

Hishammuddin akan terus menjalankan aktifitasnya pada saat menjalani isolasi.

Kantor Menteri Pertahanan berharap masyarakat turut mendoakan Hishammuddin dan setiap individu yang sedang dijangkiti wabah COVID-19 agar mereka segera diberi kesembuhan oleh Allah SWT dan seterusnya dapat kembali menjalani aktifitas rutin harian mereka.


Baca juga: Malaysia tak lagi umumkan kasus harian COVID-19 setiap petang

Sementara itu melalui akun Twitternya Hishammuddin menyatakan dirinya dalam keadaan baik.

"Alhamdulillah, saya berada dalam keadaan baik buat masa sekarang. Semoga setiap individu yang dijangkiti wabah ini segera diberikan kesembuhan Allah SWT. Stay safe everyone," kata anggota parlemen Dapil Sembrong tersebut.


Baca juga: Kemenlu Malaysia panggil Dubes RI di Kuala Lumpur


Baca juga: Malaysia berlakukan UU Anti-Perdagangan Manusia hasil amandemen

Pewarta: Agus Setiawan
Editor: Fardah Assegaf
Copyright © ANTARA 2022